zaterdag 11 juli 2015

Samen met Henk

Zaterdagochtend ging op tijd de wekker voor een lekker stukje skeeleren met de club. Ik had door mijn werk een onrustige week gehad met vreemde slaaptijden, dus ik was blij dat ik even kon uitslapen. Helaas toen ik de groepsmail bekeek om te kijken wie er nog meer gingen zag ik dat het aanvangstijdstip was verplaatst naar negen uur. Dat ging ik niet meer halen. Ik had het skeeleren al afgeschreven voor die dag tot er iemand op de lijn kwam die eigenlijk wel zin had in een rondje. Zo gezegd zo gedaan en rond half elf waren we samen op de carpoolplaats aangekomen en hebben we besloten om een rondje door de Eemnesserpolder te doen. De eerste groep was nog niet terug aangezien in ieder geval de auto van Hidde er nog stond, wat een leuke gozer trouwens die Hidde.  Een beetje aan de maat maar toch leuk. We waren beide van huis uit naar de carpoolplaats geskeelerd dus warm genoeg om het viaduct op te sprinten, wat een power heeft die Henk als hij naar boven schiet daar had ik wel wat moeite mee, maar gelukkig kwamen we samen weer beneden. Na de theetuin ging het in een straf tempo tegen de wind in naar het eerste pontje. Henk was zo galant om het pontje over te zetten zodat ik kon uitrusten. Vorige week 63 kilometer geskeelerd en dat zat nog wel in mijn benen. Na het pontje ging Henk weer op kop om mij uit de wind te houden, chapeau Henk. Onderweg zag Henk een Buizerd die in een weiland zat en werd aangevallen door een zwaluw, van dit moment hebben we samen even genoten om vervolgens langs de paarden onze weg te vervolgen. Na al het beulswerk op kop wilde Henk bij het gemaal even rust houden. Na een korte drinkstop zijn we verder via het fietspad, zonder schapen, richting de pont gegaan. Bij de pont hebben we even een kleine discussie gehad. Henk wilde graag thee met appeltaart en slagroom trakteren, aan de overkant, omdat hij dinsdag jarig is en voorlopig door werk en vakantie niet kan skeeleren. Ik vond het een leuk idee mede omdat ik ook dinsdag jarig ben, maar ik wilde aan mijn lijn denken anders eindig ik net als Hidde. Henk kon dat wel begrijpen en vond ook dat ik wel wat kon kwijt raken, deze keer geen appelgebak en slagroom dus. Henk kreeg, met de wind in de rug, vleugels en ik had moeite om hem bij te houden, wat een sportman. Na de antennes van defensie ging het wat rustiger aan richting het fietspad. Op het fietspad aangehaakt bij een wielrenner om zo het laatste stuk in de turbo te gaan. Gelukkig deed, zoals de gehele route, Henk ook hier al het kopwerk. Langs de theetuin de laatste col (het viaduct) op om aan de andere zijde met een sleepwieltje weer tot stilstand te komen. Dit laatste had ik geleerd tijdens de Tour de Force in Barneveld en het toepassen gaat steeds beter. Bij de carpool was de andere groep alweer weg en samen zijn we naar huis geskeelerd. Een sportappje hebben we helaas niet maar volgens Afstandmeten.nl hebben we rond de 27 kilometer geskeelerd. Henk het was fantastisch om dit samen met jouw te doen. Onze gesprekken waren diepgaand en met humor gelardeerd. Ik ben trots op je sportieve inslag en wens jullie een prettige vakantie, tot in September.