woensdag 25 mei 2011

Rondje Oostvaarders

Terwijl Johan het zuiden van Engeland aan het verkennen bent heb ik de helemaal-in-je-eentje-show gehad op woensdagavond. Om 18.55 uur op de parkeerplaats toch nog maar even gewacht maar omdat ik via de mail van niemand een teken heb gekregen dat hij of zij er zou zijn op de woensdag-avond ben ik direct om 19.00 uur weggereden. Omdat ik toch alleen was en van een collega hoorde ik dat je erg mooi om de Oostvaarders plassen kan skeeleren ben ik daar maar naartoe gereden. M'n auto op de parkeerplaats gezet bij de eerste rotonde die je tegenkomt op de buitenring vanaf de A6. Vanaf daar ging het prima op de fiets, dus waarom niet op de skeelers. Het begin bleek iets minder prima te zijn want om op het fietspad te komen moest ik eerst een meter of 150 over een puin en zandpad. Dat werd stappen met m'n skeelers. Eenmaal op het fietspad ging het voortvarend. Al snel had ik de gang er lekker in totdat ………………. er een wildrooster (zonder borden) voor mij opdoemde !!!! Om gecontroleerd tot stilstand te komen was het te dichtbij en om te springen was het wildrooster te groot. Met ietwat ongecontroleerde bewegingen belande ik horizontaal in de (harde) berm. In de hele tocht kwam ik er nog 5 tegen maar die waren allemaal netjes aangekondigd.  Verder over de Oostvaardersdijk (met wind tegen een heel end) en over het nieuwe betonnen fietspad over de Knardijk. (zie foto's) Het laatste stuk ging heerlijk voor de wind en zo kwam ik weer bij m'n autootje terug. 33,4 km Voor herhaling vatbaar !!!!